A

شهرت آنلاین چیست؟

اینترنت رفتار آنلاین همه مردم را ثبت می‌کند. عکس‌هایی که آپلود می‌کنیم و به اشتراک می‌گذاریم، نظرات دیگران درباره ما و حتی چیزهایی که می‌خریم. همه این‌ها مفهومی را شکل می‌دهد که به آن شهرت آنلاین می‌گوییم.
کودکان از سنین پایین، شروع به انتشار اطلاعات خود می‌کنند، گاهی دچاز سکستینگ می‌شوند و ممکن است اغواگران آنلاین آن‌ها را به دام بیاندازند. پاک کردن و تغییر دادن اطلاعاتی که در اینترنت منتشر می‌شوند نیز کاری دشوار و در برخی مواقع غیر ممکن است. بنابراین این موضوع مهم است که کودکان بدانند چگونه شهرت آنلاین خود را مدیریت کنند و تأثیرات شهرت آنلاین منفی برای آن‌ها چیست.

اهمیت شهرت آنلاین خوب
با نفوذ هرچه بیش‌تر اینترنت، کارفرماها، دانشگاه‌ها و مدارس برای کسب اطلاعات بیشتر، به اینترنت مراجعه می کنند و افراد مورد نظر را جست‌وجو می‌کنند. واضح است که آنچه به صورت آنلاین ارسال می کنیم می تواند تأثیر واقعی بر زندگی ما به صورت واقعی داشته باشد. بنابراین، کمک به کودکان برای درک اثرات طولانی مدت چیزهایی که به اشتراک می گذارند و توانمندسازی آن‌ها برای کنترل چگونگی ایجاد شهرت آنلاین آن‌ها، امری کلیدی است.

B

حقایق و آمار زمان شهرت آنلاین

بر اساس یک گزارش در بریتانیا، ​بیش از یک نفر از هر پنج فرد ۸ تا ۱۷ سال گفته‌اند که شخص دیگری، تصویر یا ویدیویی را برای آزار و اذیت آن‌ها پست کرده است.

1 / 5

تقریباً نیمی از کودکان نوجوانان ۱۳ تا ۱۷ ساله، عکس‌های برهنه یا نیمه برهنه شخصی را دیده اند که در مدرسه یا محله‌شان او را می‌شناسند.

45 %

تقریبا یک سوم از کودکان و نوجوانان ۸ تا ۱۷ ساله، تا کنون عکسی را به اشتراک گذاشته اند که دوست ندارند والدین یا بزرگ‌ترهایشان آن را ببینند.

1 / 3

این آمارها حاکی از این واقعیت است که برخلاف تصور عمومی پیرامون نسل جدید
همه کودکان قبل از ارسال پست در شبکه‌های اجتماعی، فکر نمی‌کنند
و با آگاهی کامل از عواقب، مطالب را به اشتراک نمی‌گذارند.